Google is bij uitstek oriëntatiekanaal nummer één voor werkzoekende kandidaten. De allereerste vacatures die je te zien krijgt in Google zijn de vacatures in Google for Jobs, daar moet jij dus zijn met jouw vacature aanbod. De ervaringen laten zien dat de conversie percentages binnen Google for Jobs erg hoog zijn (het kanaal levert goede kandidaten).
Jouw organisatie zichtbaar op dit platform? Geen probleem, neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Met structured data vertel jij dat de vacature op Google for Jobs geplaatst mag worden. Zonder deze data is het onmogelijk om je vacatures te laten vertonen op dit platform. Om deze techniek toe te passen is een aanpassing in de website code vereist. Zonder enige programmeerkennis kan je hier zelf niet aan beginnen.
In deze structured data kan je aan Google precies vertellen wat de details van je vacature zijn. Denk hierbij aan bijvoorbeeld de hoogte van het salaris, de locatie en de functietitel. Heb je hulp nodig bij deze code? Neem gerust contact op.
Sterke vacatureteksten zijn nu nog belangrijker dan al het geval is. Het is dan ook van groot belang dat je kritisch naar de huidige vacatureteksten kijkt. Zorg voor frisse content met heldere informatie om de aandacht te trekken van de sollicitanten én Google
Om kwalitatieve vacatureteksten te schrijven hebben we enkele tips samengesteld. Deze voorbeelden zijn verplicht door Google.
Wil jij weten of je vacatures worden uitgelezen in Google for Jobs en of jouw website structured data heeft? Wij doen een gratis vacature check.
Wil je sparren over de effecten van Google for Jobs voor jouw organisatie of ben je op zoek naar een bedrijf dat meehelpt met het zichtbaar maken van vacatures in Google for Jobs? Onze Digital Recruitment Agency specialiseert zich in online recruitment marketing en heeft al meer dan 100 organisaties hiermee geholpen. Bel of mail ons gerust, we helpen graag bij het verduidelijken van deze job search engine voor jouw organisatie.
We willen je graag persoonlijk adviseren!